La o ședință publică a Comisiei pentru Sport a Bundestagului, Parlamentul Federal german, experții au respins interdicția de sponsorizare și au subliniat importanța acesteia pentru sportul german. O interdicție ar avea consecințe grave pentru sporturile populare, potrivit specialiștilor.
Sponsorizarea corporativă este o sursă indispensabilă de finanțare pentru sport. Prin urmare, interzicerea sponsorizării sportive ar avea consecințe grave – atât pentru sportul de elită, cât și pentru sportul popular, au precizat experții invitați miercuri la o ședință publică a Comitetului Sportiv.
Pentru ca sponsorizarea sportivă să continue să fie o piatră de temelie a sistemului sportiv german, Inka Müller-Schmäh, directorul Asociației Furnizorilor de Sponsorizări Sportive, a reamintit necesitatea unui cadru legal practic și gestionabil care să reflecte interesele clubului sportiv și a asociaţiilor sportive de nivel înalt, sporturilor populare şi companiilor.
Actuala dezbatere politică asupra posibilelor interdicții de sponsorizare în domenii sensibile, cum ar fi mâncarea, alcoolul și jocurile de noroc, ar putea „slăbi semnificativ” bazele financiare ale sportului.
Economistul sportiv Christoph Breuer, de la Universitatea Germană de Sport din Köln, a subliniat, de asemenea, că sportul nu se poate lipsi de sponsorizare, deoarece posibilitățile de compensare sunt foarte limitate.
În același timp, el a recunoscut că „unele mesaje de sponsorizare au și un impact negativ asupra binelui comun”. Cu toate acestea, o interdicție nu este recomandabilă, spune Breuer. Pe de o parte, acest lucru ar priva sportul de puterea de a „face bine pentru societate”. Pe de altă parte, există și alte opțiuni de „contramăsuri comunicative” care ar putea limita efectele negative „fără ca sursa de finanțare a sportului să dispară”.
Sylvia Schenk, șefa grupului de lucru pentru sport la Transparency International Germania, a subliniat că sponsorizarea sportivă în Germania nu este doar o sursă importantă de finanțare pentru sporturile populare și de elită, ci este și „importantă pentru economie”. Prin sport, companiile ar putea transmite mesaje importante. „Acesta este un parteneriat și o situație de câștig-câștig”, a spus Schenk.
Dar este și clar că toți cei implicați trebuie să gestioneze instrumentul de sponsorizare sportivă într-un mod foarte responsabil. Acest lucru se aplică atât organizațiilor sportive, cât și companiilor. Prin urmare, este necesar de ambele părți să existe un concept de sponsorizare sportivă care să clarifice obiectivele urmărite.
În ceea ce privește pariurile sportive, Schenk a spus: Această publicitate trebuie concepută în așa fel încât să nu vizeze în mod special tinerii și să le dea impresia că nu este deloc un joc de noroc și că cu puține cunoștințe poate câștiga, în calitate de furnizor de pariuri sportive Interwetten. sugerează. Potrivit lui Schenk, este necesar să se ia măsuri preventive împotriva acestui fenomen.
Source link